Jeśli hasło „LinkedIn” nic ci nie mówi, najwyższy czas się z nim zapoznać. Gwarantujemy, że po tej lekturze, przejdziesz prosto do założenia konta, do czego serdecznie zachęcamy. To może być przełomowy moment w twojej karierze.
LinkedIn czyli…?
LinkedIn to najprościej mówiąc medium społecznościowe opierające się na relacjach zawodowo-biznesowych. Skupia osoby, które chcą mówić o swojej karierze lub działają w imieniu swojej firmy poprzez publikację branżowego contentu lub informowanie o wolnych stanowiskach. Na LinkedIn ta praca może znaleźć ciebie. Śmiało można nazwać go biznesowym Facebookiem. Co więcej, jest potężną dawką konkretnej wiedzy, której znajomością można zabłysnąć np. na rozmowie kwalifikacyjnej.
Jak zbudować profesjonalny profil?
Przejdziemy przez ten proces w kilku krokach:
1. Określenie celu
Po co zakładasz konto na LinkedIn? Jakie korzyści chcesz osiągnąć? Do wyboru masz przykładowo budowanie marki osobistej, znalezienie pracy czy uwiarygodnienie swojego CV. Gdy masz już przed oczami główny cel, musisz podporządkować mu dalsze działania. Czas na tworzenie profilu.
2. Dodanie nagłówku pod zdjęciem
Daj się poznać innym. Jakie słowa klucze najlepiej opisują twoje obecne działania, zainteresowania, pracę? To właśnie nagłówek jest odpowiednim miejscem, gdzie należy je wstawić.
3. Dodanie profesjonalnych zdjęć
Zdjęcia przyciągają uwagę. Masz zatem dwie szanse, by to osiągnąć, bo są dwa miejsca, w których umieszczamy zdjęcia: zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Jest udowodnione, że osoby posiadające profesjonalne zdjęcie profilowe na LinkedIn otrzymują do 11x więcej wyświetleń profilu. Warto się do tego przyłożyć.
4. Dodanie umiejętności i ich weryfikacja
Zwróć uwagę, jakimi umiejętnościami możesz się pochwalić. Wyraź je w zrozumiały sposób tak, żeby łatwo zostały zrozumiane przez innych. Użycie języka angielskiego da ci lepsze rezultaty. Następnie zatroszcz się o zdobycie potwierdzeń posiadanych kwalifikacji. Współpracownicy czy znajomi na pewno chętnie na nie odpowiedzą, gdy ty potwierdzisz ich.
5. Uzupełnienie opisu
LinkedIn przygotował dla ciebie miejsce, gdzie możesz w kilku zdaniach opisać swoją osobę. Zrób to w ciekawy, ale szczery sposób. Uwzględnij obszary pracy, w których czujesz się dobrze czy twoje zawodowe cele. Możliwości jest dużo a twoje możliwości nieograniczone.
6. Dodaj doświadczenie i wolontariat
Uzupełnienie doświadczenia jest prawdopodobnie najważniejszym etapem w budowaniu twojego profilu. Upewnij się, że zawarłeś swoje aktualne (oraz przeszłe) stanowisko, pełnione obowiązki oraz konkretne osiągnięcia, którymi możesz się pochwalić.
Checklista
Przytłaczająca ilość informacji? Aby mieć pewność, że zawarłeś wszystkie informacje, wypełnij poniższą checklistę:
- Imię i nazwisko
- Nagłówek
- Zdjęcie
- Doświadczenie
- Lokalizacja i branża
- Wykształcenie
- Informacje kontaktowe
- Adres URL profilu publicznego
- Podsumowanie
- Witryny internetowe
- Organizacje
- Projekty
Chcesz wiedzieć więcej?
Pamiętaj, że im więcej rzetelnych informacji o tobie na LinkedInie, tym lepiej. Rekruterzy z pewnością zwrócą uwagę na twoje doświadczenie. Świetnym potwierdzeniem twoich umiejętności byłby np. certyfikat z odbytego kursu tematycznego. W Internecie jest takich wiele. Sprawdzone i cenione kursy znajdziesz np. tutaj. Sprawdź naszą ofertę, przejdź profesjonalny kurs i zrób krok w stronę wielkiej kariery już teraz. Powodzenia!