Zaloguj

Nie masz konta? Zarejestruj się teraz

Zapomniałeś hasła ?

Sign Up

Co publikować na LinkedIn? 4 praktyczne wskazówki

Co publikować na LinkedIn? LinkedIn to portal, w którym nie każdy czuje się swobodnie. Nie zawsze wiemy na co możemy sobie tutaj pozwolić, a czego lepiej unikać. Wydaje nam się, że przecież wcale nie jesteśmy specjalistami w danej branży, temacie, czym zatem mielibyśmy się dzielić z innymi? Takie myślenie sprawia, że nie prowadzimy swojego profilu aktywnie, a nasza tablica świeci pustkami. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, dzięki którym zaczniesz regularnie publikować wpisy.

1. Nie musisz być specjalistą, aby dobrze wypaść

Po pierwsze, nie ważne, że nie jesteś specjalistą w danej branży. Najważniejsze jest to, że stale poszerzasz swoją wiedzę z tego obszaru i rozwijasz się w danej dziedzinie. Czytasz aktualności, newsy i ciekawostki dotyczące tematu. Jeśli nie wiesz co publikować na LinkedIn, znajdź artykuł który bardzo Cię zaciekawił i opublikuj go na LinkedInie. Podziel się z swoją siecią wartościowymi treściami, z których sam czerpiesz informacje. Nie musisz być ich autorem. Wystarczy, że dopiszesz swój komentarz do artykułu, który znalazłeś i zaprosisz swoich znajomych do wyrażenia swojej opinii na dany temat.

2. Nie masz pomysłu na to, co publikować na LinkedIn? Inspiruj się własnym życiem!

Po drugie, w naszym życiu prywatnym i zawodowym dzieje się mnóstwo ciekawych rzeczy, z których bardzo często wyciągasz wnioski oraz, które sprawiają, że patrzysz na dany temat z zupełnie innej perspektywy. Czasem warto opisać, w krótkim wpisie daną historię i pokazać czego się dzięki niej nauczyłeś i jak to wpłynęło na twoje życie zawodowe, albo na wartości czy zasady, którymi kierujesz się w swojej pracy. Pamiętaj jednak, żeby każda sytuacja, o której piszesz była w jakiś sposób powiązana z twoim życiem zawodowym, ponieważ LinkedIn to nie miejsce, w którym możemy dzielić się z siecią kontaktów swoimi życiowymi problemami czy sukcesami, które w żaden sposób nie łączą się z pracą lub rozwojem kariery.

3. Zadawaj pytania bardziej doświadczonym od siebie

Po trzecie wpisy nie zawsze musi być bardzo długi lub super wartościowy merytorycznie. Czasem możesz po prostu zadać pytanie swojej sieci kontaktów. Ciekawi Cię gdzie szukają inspiracji i wiedzy? Zapytaj ich o to. Może wahasz się nad wyborem pracodawcy? Zapytaj swoją sieć co jest dla nich ważne przy wyborze pracodawcy. Tematyka pytań może być różnorodna. Dzięki nim zaangażujesz swoją sieć i odświeżysz relacje. Zyskasz też wartościowe odpowiedzi na swoje pytania od doświadczonych osób.

4. Najważniejszy jest pierwszy krok

Publikowanie na LinkedInie wcale nie musi być takie trudne, wystarczy trochę kreatywności i odwagi. Przełamania myślenia, że na LinkedInie publikować mogą wyłącznie specjaliści. Napisz kilka wpisów i zobacz, w jaki sposób odbiera je twoja sieć. Na początku może to być jeden wpis tygodniowo, kiedy nabierzesz wprawy staraj się pisać regularnie dwa wpisy w tygodniu.