fbpx

Millenialsi: jak zarządzać pracownikami, by stworzyć idealne miejsce pracy?

Kultura danego przedsiębiorstwa jest odpowiedzią na potrzeby pracownika nowego pokolenia –  pokolenia Y 

Minęły już czasy, kiedy wspominanie o zadowoleniu pracowników, jakości życia zawodowego nie mówiono wcale. Oczywiście, wciąż zdarzają się firmy zarządzające w archaicznym stylu, do którego należy m.in. przeprowadzanie stałych kontroli wydajności. Nowoczesny, aktualny model zarządzania opiera się na strategiach tworzenia pozytywnego, zorientowanego na pracownika środowiska pracy.

Kultura przedsiębiorstw odpowiada dziś na główne potrzeby nowego pokolenia pracowników. Pokolenie milenialsów jest znacznie bardziej zaawansowane technologicznie niż ich poprzednicy – to coś, co pracodawcy mogą wykorzystać. Wprowadzenie technologii umożlwiających elastyczną organizację pracy lub usprawnienie komunikacji, może sprawić, że owi milenialsi poczują się wspierani. Oprogramowanie umożliwiające przesyłanie feedbacku do swoich liderów umożliwia przekazanie kluczowych informacji na temat priorytetów pracowników i ich potrzeb.

Biorąc pod uwagę, że do 2025r. milenialsi będą stanowić 75% globalnej siły roboczej, zbliżamy się do całkowitej reorganizacji kultury pracy. W firmach, które już teraz koncentrują się na spełnieniu potrzeb pracowników, obserwuje się zwiększoną innowacyjność produktów i wyższą wydajność.

Zadowolenie z pracy stało się priorytetem wielu firm. Niektóre z nich wręcz zrezygnowały z dokładnie wyznaczonych godzin pracy, zaplanowano także więcej przerw kawowych dla zwiększenia autonomii pracowników. W rezultacie, pracownicy odczuli, że firma troszczy się o nich. Z drugiej strony, wiele firm przeprowadza specjalnie skonstruowane rozmowy rekrutacyjne, aby upewnić się, że zatrudniani przez nich pracownicy wpasowują się w kulturę pracy firmy i nie spędzają zbyt wiele czasu na adaptacji do zespołów.

Oto 3 sposoby, które pomogą Wam w zarządzaniu swoimi pracownikami tak, aby odczuwali większą satysfakcję z pracy w Waszej firmie.

Równowaga między życiem osobistym i pracą.

Milenialsi często są krytykowani i oceniani jako osoby, które nie chcą pracować wystarczająco dużo. Jednak prawda jest inna: owszem, chcą pracować, nie mniej, ale z większą elastycznością.

Dla większości oznacza to możliwość pracy zdalnej. Dzięki obecnie dostępnej technologii (Skype, Google Hangouts) pracownicy mogą pracować z dowolnego miejsca na świecie, uzyskać dostęp do wszystkich niezbędnych dokumentów i uczestniczyć w ważnych spotkaniach bez konieczności przekroczenia progi sali konferencyjnej.

Trzymanie ręki na pulsie.

Coroczny przegląd wyników był wydarzeniem, podczas którego pracownicy omawiali osiągnięcia i wyzwania – było to doświadczenie znienawidzone zarówno przez pracowników, jak i kadrę kierowniczą. Takie przeglądy były bardzo czasochłonne i rzadko wystarczająco dokładne, aby ocenić obiektywnie osiągnięte w poszczególnych miesiącach wyniki.

Narzędzia do raportowania wyników, anonimowe platformy ankiet – to technologia, która obecnie pomaga firmom zbierać wszystkie niezbędne informacje zwrotne od pracowników i regularnie dokumentować ich osiągnięcia. Jej zastosowanie sprawiło, że przeglądy są zdecydowanie szybsze, bardziej precyzyjne i mniej uciążliwe. Stały dostęp do opinii pracowników umożliwia menedżerom rozwiązywanie problemów, zanim nastąpi ich eskalacja. Pracownicy mają większą autonomię w wykonywaniu swoich zadań, a ich przełożeni mogą czerpać korzyści z wiedzy zespołu i wspierać go w osiągnięciu celów firmy.

Utrzymanie wysokiej jakości feedbacku ma zasadnicze znaczenie, ponieważ milenialsi lubią mieć jasny wynik tego, jak pracują na bieżąco – jedno spotkanie na rok byłoby absurdem.

Wnikliwe pytania jako podstawa sukcesu pracowników.

Aby kanały komunikacyjne były skuteczne, muszą działać w obie strony. Pracodawcy powinni przyjmować opinie od pracowników z każdego szczebla u traktować je jako sposób na przyczynienie się do ich osobistego sukcesu.

Dotychczas jedyną metodą kontrolowania tego, co dzieje się w firmie, było przechadzanie się pomiędzy poszczególnymi działami. Teraz każdy pracownik może zgłosić problem, czy wysłać zapytanie korzystając z nowatorskich aplikacji. Szybkie rozwiązywanie problemów pomaga utrzymać wysoki poziom zadowolenia i wydajności. Aby za pomocą tych narzędzi uzyskać sensowne informacje, należy zadać pytanie, które skłoni do refleksji: “Jeśli posiadałbyś tę firmę na własność przez miesiąc, co zrobiłbyś najpierw i dlaczego? Przyznanie zespołowi swobody myślenia sprawi, że będzie czuł się ceniony i szanowany. Stworzenie środowiska sprzyjającego wyobraźni może wywołać inspirujące pomysły, które doprowadzą do tego, że Twoja firma będzie podążać w zupełnie nieoczekiwanym kierunku.

Członkowie Twojego zespołu dbają o Twoją firmę, a nadanie im celu w życiu zawodowym. pomoże im wieść spełnione, produktywne żucie. Jeśli więc ktoś oferuje pomysł, zwróć na niego uwagę. Jeśli go wykorzystasz, poinformuj pracownika, w jaki sposób wpłynął na kształtowanie firmy.

Pracownicy, którzy są zmotywowani wyższym celem i czują swój własny wkład w zarządzanie są bardziej skuteczni i lojalni wobec pracodawców. Podczas gdy technologia była katalizatorem zmian w kulturze organizacji, tak naprawdę zaobserwowaliśmy większą koncentrację na ludziach. To właśnie jest kluczowa zmiana, która sprawiła, że Twój zespół pracuje z Tobą, a nie dla Ciebie.